tirsdag den 1. marts 2011

opgave 1

Orienter jer i hæftet, digte – læs indholdsfortegnelsen og side 2. Læs også målene som er skrevet ind på bloggen.
Hvordan er hæftet bygget op?
Hvad skal I arbejde med og lære i digtforløbet?

9 kommentarer:

  1. Hæftet er bygget op af 5 dele. Først en intro-del, derefter noget om digtes kendetegn, 3. del består af nogle digte fra forskellige kendte digtere. Derefter gennemgår vi et digt, og til sidst står der noget om forskellige fremgangsmåder.

    Vi skal lære noget om genren og de sproglige kendetegn, rim rytme og billedsprog. Vi skal også lære at analysere og fortolke digte. Vi skal også lære at læse digte op, og vi skal selv skrive nogle digte.

    Gruppe E

    SvarSlet
  2. 1.
    Hæftet indeholder en masse om digte og deres kendetegn (Rytme, rim og special lyrik), Fagbegreber, analysemodeller, fortolkning og vi får lidt kendskab til nogle lækre forfattere. Mhmm...
    2.
    Vi skal lære at stifte nærmere bekendtskab med lyrikgenren.
    Lære om deres kendetegn, analysere, fortolke ved hjælp af grundbegreber.
    Vi skal desuden selv læse digte op, samt skrive nogle selv.

    AND I WAS LIKE B'BY, B'BY, B'BY LIL'LIZAN, DA'DITTEREN AND FRYDMINATOR

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Hæftet er bygget op på den måde, at der er nogle digte, som man får stillet spørgsmål til, som er redskaber til at analysere digte.


    Vi skal i dette forløb stifte nærmere bekendtskab med lyrikgenren.
    Vi skal lære noget om genrens kendetegn og dens sproglige kendetegn, rim, rytme og billedsprog.
    Vi skal lære at analysere og fortolke digte ved hjælp af litterære grundbegreber: digtets indhold, form, lyd, sprog og fortæller.
    Vi skal lære at læse digte op.
    Vi skal selv skrive nogle digte.

    Gruppe Line, Salah og August :)

    SvarSlet
  5. 1. hæftet starter med en gennemgang af digtets kendetegn: indhold, fortæller, form, lyd, sprog og helhed.
    Derefter kommer der digte af forskellige kendte danske forfattere.
    Så kommer der en slags analyse og til sidst er der en "opskrift" på hvordan man analysere og fortolker digte.

    2. Vi skal lære at analysere, fortolke (perspektivere) og skrive digte selv.

    - markus, ida og rikke (H)

    SvarSlet
  6. 1, Hæftet er opdelt i 5 dele. Intro, digtets kendetegn, digte, gennemgang af digte og fremgangsmåder.

    2, Vi skal lære at analysere digte og noget om genrekendetegn og dens sproglige kendetegn.



    knuuuuuuus fat, sar og cil

    SvarSlet
  7. Det er opbygget med 5 store overskrifter, som hedder følgende: Intro, Digtets kendetegn, Digte, Gennemgang af et digt, Fremgangsmåde.
    Vi skal lære og arbejde med digtets- lyd, sprog, form, fortæller og indhold og også fremgangsmåder til at analysere og fortolke digte.

    C

    SvarSlet
  8. Bogen er bygget op i 4 store afsnit. Først lærer man om digtets genrekendetegn, derefter skal man arbejde med en masse digte ud fra den grundviden man nu har fået. så viser de en analyse af et digt og derefter skal vi selv prøve at analysere og fortolke et digt.

    Gruppe L.A.M.

    SvarSlet
  9. 1. Der er 5 dele i bogen. Vi får noget at vide om lyrik som hovedgenre og fremgangsmåder til at arbejde med digte.

    2. Vi skal gøre bekendskab med digtgenren.
    Vi skal lære noget om genrens kendetegn og dens sproglige kendetegn, rim, rytme og billedsprog.
    Vi skal lære at analysere og fortolke digte og lære at læse digte op.
    Vi skal selv skrive nogle digte.

    Gruppe G

    SvarSlet